44._sz._főút_Békéscsaba_elkerülő_kiviteli_terve

A tervezett útszakasz a 119+081.54 km szelvényben balra ágazik el a meglévő nyomvonaltól.

A leágazás Békéscsaba külterületén, a 44. sz. és 47. sz. főutak csatlakozásánál van. A csomópontban időközben MOL üzemanyagtöltő állomás települt. A csomópont kialakításánál a töltőállomás megközelíthetőségét biztosítottuk. Ugyanitt a 44. sz. főúton buszforduló található, melynek funkciója továbbra is megmarad.

A jelenlegi állapothoz hasonlóan a 44. és 47. sz. főutak közös nyomon haladnak szántóterületeket érintve. A Szajol - Lökösháza különszintű vasúti keresztezés előtt, az egyébként is szükséges tervezett aluljáró felhasználásával, különszintű csomóponttal válik el a két út egymástól. A 47. sz. főút a vasúttal párhuzamosan haladva kb. 2 km hosszú korrekciós szakasszal csatlakozik a 4643 j. Mezőberény-Békéscsaba összekötő úthoz. Ez utóbbi útszakasz van kijelölve a későbbiek során a 47. sz. főút szerepét átvenni Mezőberény-Békés-Békéscsabai szakasz helyett.

A 44. sz. főút külön szintben keresztezi a Budapest-Szolnok-Gyula Vasútvonalat a vasút 819+89.97 és 819+91.77 hm szelvényében. Az itt építendő felüljáróra külön terv készült.

A felüljáró után a város Északi oldalán húzódó vasúti iparvágánnyal párhuzamosan halad a nyomvonal mezőgazdasági művelésű területeket érintve. Az útnak a vasúttól való távolságát (kb. 40 m) két, a vasúttal ugyancsak párhuzamosan haladó nagy átmérőjű (F 400 ac és F 600 ac) vízvezeték határozta meg.

A nagy távolság miatt elkerülhetetlen volt a kb. 121 km sz. térségében a baloldalon lévő ipari és kereskedelmi terület érintése.

A tervezett nyomvonal a 121+268.21 km szelvényben keresztezi a meglévő 4643 j. Mezőberény-Békéscsaba összekötő utat (15+309.35 km sz.). Mint már jeleztük, a jövőben a 47. sz. főút Mezőberény-Békés-Békéscsaba közötti szakaszának főúti szerepét a 4643 j. út veszi át, mivel az itt érintett szakasz helyett mintegy 2 km hosszú korrekciós szakasz épül és megszűnik szintben a vasúti átjáró, az itt keresztezett útszakasz várhatóan városi belső úttá fog válni, amely Békéscsabát Mezőmegyerrel köti össze. A keresztezésben szintben csomópont került kialakításra. A vasúti iparvágány a 123 km szelvényig kíséri a tervezett nyomvonalat, mely továbbra is mezőgazdasági művelésű területeket és tanyás kerteket érint.

A nyomvonal a 123+585 km sz-ben csatlakozik a meglévő kiviteli tervekhez.

A nyomvonal hossza 4631 m.

Fontosabb referenciák